lovisashastar.blogg.se

En vanlig 15-åring med sina två ponnysar, hennes vardag. lite resultat från tävlingar och min resa.

Tröttis

Publicerad 2016-05-19 08:09:09 i Allmänt,

Så galet trött, sitter just nu i skolan och väntar på att få börja så jag kan få gå hem sen. Wow positiv tjej här. Nämen galet trött. Var iallafall på terrängträning igår och det gick väl bra, inte superbra men bra. Jobbar fortfarande mycket på att hitta stödet i stigbygeln och få fram honom för skänkeln. Bara jobba vidare helt enkelt. Jag har glömt att berätta att i helgen så var jag på KM i dressyr och fick rida LA:1 mot seniorerna. Det blev felridning. Blev först arg men sedan lyfte jag bara på hakan och försökte rädda de poäng vi hade förlorat och vi slutar på en andra placering! I senior klassen. Kändes bra för självförtroendet. Nu har vi gjort 18 starter och plockat hem
17 rosetter. Känner att det blir ganska mycket om wow världens ponny. Men sorry han är världens bästa ponny!! 



Ska avsluta detta blogg-inlägg nu, snart dags för so-nationella. Mitt näst sista nationella för grundskolan yeey!

Kommentarer

Postat av: Amanda Knuter

Publicerad 2016-05-21 11:29:57

Och sen har jag bara ett litet tips från en hästälskare till en annan. Felridning har jag själv upptäckt har berott på att jag dragit upp knäna lite inför varje moment, men det vart bättre när jag längde stiglädren 1 hål och provade igen. Kanske kan det funka för dig också. Bara ett förslag, men underbart med andra placering, jag skulle nog inte lyckas så bra. Kan dock även bero på för min del att hästen jag rider är så stor och rätt osmidig haha. Men ha en underbar dag

Svar: Hej, ett tips jag har på problemet med galligher är att ta långa promenader och låta den stå mycket ute i hagen så den får röra på sig ordentligt. Jättekul att du läser min blogg!
Lovisa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lovisa

En 15-årig tjej som vill mycket med sina ponnysar!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela